lördag 3 december 2011

14. Din högsta dröm

Jag tänker att man borde ha mål och inte drömmar. Men jag har lite idéer. Som t.ex några månader i Taize, äventyr med kanske volontärarbete i sydamerika? London, kanske ett år eller mindre. Australien finns också på kartan.

Jag har även vimlat runt på sacomässan i total förvirring där man tydligen ska ha full koll på vad man vill med livet. Jag kom hem med en tung kasse och en massa information. Så nu har jag kollar på utbildningen och ärligt talat inte blivit mycket klokare. Blivit taggad på otroligt mycket. Men jo, jag borde ju ut i en studentstad och fippa lite grann.

Sen har jag ju självklart drömmen om att hitta en göteborgs norrlänning som jag kan ta med mig till norrland och bo bland fina bregottkossor. Men jag klarar mig nog utan den drömmen.

Ärligt talat kan jag slänga alla de här idéerna i väggen, för det enda jag egentligen önskar är att jag ska vara så lycklig det bara går, oavsett var, när eller hur!


När jag vimlade runt, lika förvirrat, på gymnasiemässan i Älvsjö för fyra år sen hade jag ingen aning om att jag skulle hamna här eller hur rätt det skulle slå eller hur jag skulle komma dit. Det vara rena slumpen egentligen och nu skulle jag inte välja bort det någonting annat i hela världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar