tisdag 15 november 2011

LISTA!!!

Nu när jag startat en blogg så måste jag ju göra alla de där "bloggsakerna" så vi köttar en lista!!!



1. Hur gammal är du om fem år? 23
2. Vem var den sista du träffade? Tove och Emelie
3. Hur lång är du? 163 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Beck?
5. Vem ringde du senast? StorAsyster
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?  - "Hahahaha x) nej :P" Emelie
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Smsa, fast det är stört mycket mer effektivt att ringa
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda
10. När såg du senast din mamma? Igår kväll
11. Vilken ögonfärg har du? Blååå (med tre Å)
12. När vaknade du idag? Åtta
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej
14. Vilken är din favoritplats? Hemma, Taize, Klövsjö, teaterummet, Tofta
15. Vilken plats föredrar du minst? Sthlm central
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Absolut ingen aning! Jag kommer i alla fall behöva nytt foto på legget då. Och så kanske jag borda ha börjat snickra lite på min plan.
17. Vad skrämde dig som barn? Dammsugaren, pappa gräsklippare med ratt
18. Vem fick dig att skratta senast? Emelie... eller Tove... eller Henrietta...
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Det tror jag nog, finns ju spotify.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Jag sover inte...
22. Hur många kuddar har du i sängen? 3
23. Hur många landskap har du bott i? 1
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor och mjukiskläder.
25. Är du social? Absolut.
26. Vilken är din favoritglass? Mayan Mystica, hands down.
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa (med fett R) och spara. 
28. Tycker du om kinamat? Älskar all thaimat utom sushi
29. Tycker du om kaffe? Haft kaffedetox den senaste tiden men jag har en kopp i handen just nu.
30. Vad dricker du till frukost? Vatten och te. 
31. Sover du på någon särskild sida? Över hela sängen!!
32. Kan du spela poker? Ja, mot rätt personer, vinner jag alla pengar.
33. Tycker du om att mysa? Ja! 
34. Är du en beroendemänniska? Jo ibland, men blivit bättre på det.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja
36. Vill du ha barn? Ja, eller nej, eller ja, eller nej, eller ja. (Jag förstod inte grejen med att leka med dockor när jag var liten)
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska(!), (fejkspanska), men det enda språket jag faktiskt kan är ju kroppsspråket.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej 
39. Föredrar du havet eller en pool? Tittar helst på havet men badar i poolen. 
40. Vad spenderar du helst pengar på? Fika, utång, fest, resor... saker där jag får träffa vänner och uppleva saker. (Och så alltid lite till stadsmissionen).
41. Äger du dyra smycken? Jag är mästare på att shoppa second hand eller biligt, så inte vad jag vet. Men jag har fina smycken från farmor. 
42. Har du någon gång testat narkotika? Nej. typ tröttnat på alkohol också
43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? ...haha... kaffekoppen... hela grejen... den va rätt komplicerad... och det gjorde rätt ont också...
44. Vem är den roligaste människan du känner? Jocke! <3
45. Välj ett ärr på din kropp? Jag har lite ärr på fötterna från ecsemen som jag hade som barn.
46. Vad har du för ringsignal? WHAT THE FUCK!?
47. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, några fina klänningar som farmor sytt.
48. Flirtar du mycket? Nej, har kul ändå!
49. Vart togs din profilbild för din blogg? Mitt rum
50. Kan du byta olja på bilen? Jag tog mitt körkort den sista maj, då kunde jag kolla oljan.. skulle det blir kaos skulle jag nog klara det. Dock skulle det största felet nog vara att jag hällde i fel olja. (jag skulle ringa Jocke)
51. Har du fått fortkörningsböter? Nej, lärde mig hur man kör långsamt precis innan jag tog körkortet ;)
52. Vilken var den senaste bok du läste? Försöker just nu trycka in Trägudars land i skallen p.g.a min sinnesjuka svenska lärare. Joy. 
53. Läser du dagstidningen? Nej, men har aftonbladets superapp så den uppdaterar mig om det viktigaste, igår fick t.ex Italien ny premiärminister. 
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, det finns på internet.
55. Dansar du i bilen? Ja! (Jag dansar överallt)
56. Vilken radiostation lyssnade du på senast? NRJ, det är typ bara den som fungerar i bilen.
57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Vilka som tar med sig vänner på vårat flak på studenten. 

1 kommentar:

  1. Älskar att båda skrev Jocke som den roligaste personen vi känner!

    SvaraRadera